marți, 17 iunie 2008

O saptamana

Saptamana asta a fost grea. Inmormantarea, durerea, mult mai adanca decat ma asteptam, cuvintele acelea care imi tot suna in cap. Omul acela nu avea nici un drept sa imi vorbeasca in ziua aceea. Trebuia sa taca, sa isi puna capul in pamant si sa taca. In schimb mi-a trantit cuvintele acelea, condescendent, atotstiutor. Imi venea sa il pocnesc, sa il scuip, sa il injur. Acolo, langa mormantul ei, acolo, langa cea pe care am ingrijit-o atata vreme. "Ai sa vezi ca iti va lipsi". Ca o palma. Rautatea din el a iesit din nou la suprafata. Si ma asteptam. Si totusi m-a durut. Tonul acela ce se traducea prin "Stiu ca te bucuri". Nu ma bucur. Ma doare. E un gol in casa si in viata. Inca imi fac programul in functie de ea. Am o libertate de care nu ma bucur. Umblu mult, cu castile bine infundate in urechi, cu muzica urlandu-mi fiecare pas. Plug in the music, unplug the world. Copiii in fiecare zi deschid usa camerei: Nu a adus-o ingerasul inapoi ? Ma gandesc ca vineri merg la intalnirea aceea pe care o asteptam cu emotia revederilor. 10 ani... Oameni pe care nu i-am mai vazut de atunci. Oameni despre care nu mai stiu nimic. Ma bucuram. Acum privesc costumasul negru cu panglici portocalii si ma duce cu gandul la doliu. Nu am purtat doliu niciodata, mereu am considerat ca doliul e ca si credinta. In suflet. Cand se va trage linia nu va conta cat timp am purtat doliu sau cat am fost la biserica. La capatul drumului conteaza ca atunci cand privesti in urma sa vezi ceva frumos. Lumina vine din noi. Mi-o inchipui pe bunica stand la povesti cu bunicul. Au 8 ani de recuperat. 8 ani, 3 stranepoti. Au multe de povestit. Oameni drepti, ce au trait frumos. Oameni pe care i-am iubit pentru sufletul lor, pentru povestile lor, pentru bunatatea lor. Oameni care m-au primit in familia lor cu sufletul deschis. Oameni pe care i-am iubit si care m-au iubit la randul lor. Am invatat si de la ei, le fel cum am invatat de la bunicii mei, ca dragostea poate dura. 60 de ani de casnicie. Fericiti. Acum sunt iar impreuna. Dumnezeu sa va odihneasca.

2 comentarii:

Anonim spunea...

}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

Unknown spunea...

}}{{ de maine... :D